Pazarlamada Güçlü İmza

Bilkom’un dağıtımını üstlendiği portföy, tüketicilerin duygusal anlamda da bağlılık duyduğu ve sadakatin çok yüksek olduğu markalardan oluşuyor. Bu duygusal bağ Bilkom’a büyük bir sorumluluk getiriyor. Tüketicilerin beklentisi çıtayı çok yükseğe çıkarıyor,öte yandan tüketici bir kez bu markalarla buluşturulup kullanıcı haline geldiğinde, bir sonraki ürün tercihi kesinlikle aynı markadan yana oluyor.

İşte bu nedenle Bilkom pazarlama faaliyetlerini, distribütörlüğünü yaptığı markaların Türkiye genelinde farklı kullanıcı segmentleri bazında daha yaygın olarak kullanımını sağlamak ve müşteri sadakatini güçlendirmek adına planlıyor ve gerçekleştiriyor. Pazarlama faaliyetlerinin temelini, portföyünde bulunan markaların tümü için ürün deneyimini son kullanıcılara Dijital Yaşam Koçu misyonuyla yaşatmak oluşturuyor.

Pazarlama iletişimi

Bilkom, mobilite ve dijital yaşam odaklı pazarlama faaliyetlerini markaları için gerçekleştirdiği etkinlikler, online & interaktif seminerler, eğitimler, sosyal ağlarda deneyim paylaşımları, yeni ürün lansmanları, reklam ve tanıtım faaliyetleri gibi çok geniş bir iletişim karmasıyla sürdürüyor.

Bilkom 2005 yılında gerçekleştirdiği Adobe CS5 lansmanı ile başlayan ve devam eden lansman etkinlikleriyle Adobe ürünlerinin kreatif sektörde bilinirliğinin artmasına çok önemli katkıda bulundu.

2010 yılında kurumsal kimliğini değiştirerek “Dijital Yaşam Koçunuz” sloganını benimseyen Bilkom 2011 yılında “Dijital Başkent” etkinliğiyle başlayan dijital yaşam buluşmalarında farklı alanlarda konularında uzman dijital yaşam koçlarını tüketici ve kurumlarla buluşturarak bu alanda Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi. Ardından 2012’de “Dijital Ege” etkinliği düzenlendi. Apple ürünlerinin hayatlarında ve iş yaşamlarında yarattığı değişimi anlatan dijital yaşam koçları, dinleyicilere yol gösterici çok değerli tavsiyelerde bulundu.

Bilkom 2012 yılında “Bilkom Güvencesi” kavramını yaratarak, dağıtımını yaptığı markalara sağladığı katma değeri, son kullanıcılara yönelik çağrı merkezi hizmeti, www.dijitalyasamkocu.com portalı gibi hizmetlerle zenginleştirip bir distribütör kimliğinden öte, Türk tüketicileri ve markaları için tam bir “destek, bilgi, danışma platformu” haline geldi.

Sosyal medyada, internet portalinde ve aplikasyonlarıyla Bilkom, tüketicisiyle her an iletişimde bulunuyor. Sadakat programlarını, Bilkom’un güçlü CRM altyapısıyla yönetiyor. Bilkom, bir yandan temsil etttiği markaları için bilinirlik, farkındalık yaratan, satın alma kararını etkileyen güçlü bir pazarlama iletişimi hizmetini vermeye, diğer yandan yatırımcıları ve iş ortakları için pazarlama desteği sunmaya ve tabii ki tüketiciler için ise “Bilkom Güvenceli” ürünleriyle en doğru adres olmaya devam edecek.

Ürün yönetimi

Bilkom bünyesindeki ürün yönetimi, pazar dinamiklerinin içindeki en hızlı ve optimum stoklu çalışma prensipleriyle ürün tedarik sürecinin tamamını yürütüyor. Pazar fiyatlarından hareketle rekabet analizi yapan birim, ürünlerin satışının gerçekleştirileceği bölgeler, satış noktaları ve tavsiye edilen satış fiyatlarını belirliyor. Satış adetlerini planlayarak, öngörülerine paralel markalara satın alma siparişi veren Bilkom, böylelikle ürünlerin yurtdışından düzenli olarak en sağlıklı ve performanslı şekilde ithal edilmesini sağlıyor. Lojistik ile koordinasyonu sayesinde, ürünlerin doğru ve zamanında dağıtımına yön veriyor. Satış noktalarındaki satış grafiklerini takip ederek, arz-talep dengesini istikrarlı şekilde koruyacak önlemleri alıyor. Satış kanallarının ve müşteri taleplerinin dinamiklerine uygun katma değerli kampanya ve projeleriyle, markaları adına pazar payını artıran başarılı ve öncü çalışmalara imza atıyor.

İş geliştirme

Bilkom, sahip olduğu markaların gücü ve bu markaların çözümleriyle uyum içerisinde çalışan ekosistemin bir parçası olabilecek her türlü yeni ürün ve çözümü, mevcut ürün yelpazesine kazandırmak için gerekli girişimlerde bulunuyor. Uzun araştırmalar ve özenli fizibilite çalışmaları sonucu alınan kararlarda, temsilcisi olunacak ürün, çözüm ve markanın sektöründe en iyisi olmasına ve fiyatlarının son kullanıcının makul sınırları içerisinde bulunmasına özen gösteriliyor. Bilkom, vizyonuna yönelik her türlü analizi, araştırmayı ve pazar bilgilerini “uzman” gözüyle derliyor, inceliyor ve titizlikle değerlendiriyor.